قاضیزادههاشمی: بحران بهوجود آمده در کشورهای به اصطلاح پیشرفته نتیجه خودمحوریهاست
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۰۵۳۵
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بحران به وجود آمده در کشورهای به اصطلاح پیشرفته در عصر تکنولوژی را نتیجه خودمحوریها دانست. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -
به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، امیرحسین قاضیزادههاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در آستانه رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی "حضرت امام خمینی(رضوانالله تعالی علیه) و آغاز رهبری حضرت آیتالله خامنهای (حفظهالله من کیدالمنافقین) پیامی صادر کرده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
متن پیام قاضیزادههاشمی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
بحران به وجود آمده در کشورهای به اصطلاح پیشرفته در عصر تکنولوژی نتیجه:
خودمحوریها
خلاء معنویّت، ناشی فقدان اتصال مدیریت بشر خودکامه، به مبادی توحیدی، انبیاء و فرستادگان الهی است. البته باطن این تکنولوژی هم چیزی نیست جز حرص و طمع به حقوق اکثریت ملتها در طبیعت؛ چرا که دریافت بشر با عقل جزئی و با حواس ظاهری از واقعیّت ها دریافت صحیح نبوده و نیست و اگر درست هم دریافت کند، نمیتواند درست تشخیص دهد و درک کند؛ چون درک صحیح از واقعیتها با عقل ناقص ممکن نیست و تا بشر با عقول کامل، دین و قوانین الهی پیوند نخورَد، سرنوشت خود و جامعه خود را همچنان به تباهی میکشد و این اتفاقی است که اکنون در سراسر عالم افتاده است.
از زمان غیبت کبری امام مهدی (سلامالله علیه)، حادثهای به عظمت انقلاب اسلامی ایران و شخصیتی به بزرگی امام خمینی"ره" (ولیفقیه) در جهان دیده نشده و اکنون نیز برترین شخصیت معنوی، سیاسی و حکیم و در حقیقت با اقتدارترین رهبر دوران، ولیامر مسلمین و یاور مستضعفین و حامی محرومین حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای "حفظهالله" میباشند،
لذا، اگر بخواهیم به این ذخیره الهی و وجود پرخیر، با همان دید کوتاه و فهم ناقص بنگریم و جایگاه معنوی و الهی "ولایتفقیه" را نیز در ردیف جایگاههای اعتباری مانند ریاستجمهوری و غیره قرار دهیم و مقایسه نماییم، خسارت ناشی از این جهالت و کوتاه نظری(در این برهه حساس تاریخ که نگاه همه مظلومان و ستمدیدگان و مبارزین با استکبار جهانی و معترضین به چپاولگرانی چون آمریکا و اسرائیل و موج خروشان بیداری اسلامی به جمهوری اسلامی ایران و حمایتهای رهبری حکیم آن دوخته شده، به مراتب بیشتر از خسارتهای وارد آمده به جوامع بشری در طول تاریخ، خواهد بود و غفلت از این مهم (جایگاه ولایتفقیه)، چه از روی عمد، چه از روی جهل و یا حسادت قطعاً گناهی است نابخشودنی و موجبات ناخشنودی امام عصر "عجلالله تعالی فرجهالشریف" را فراهم میکند ما باید ولایتفقیه را آنگونه بشناسیم که حضرت امام خمینی(ره) برگرفته از متن اسلام تبیین فرموده است.
اما آنچه حقیر اعتقاد دارم و از سیاق سخن حضرت امام (ره) استنباط میشود، چه در مطلق ولایتفقیه و یا یگانه مصداق آن در عصر کنونی، حضرت "آیتاللهالعظمی خامنهای"، ولیامر مسلمین که حضرت امام (ره) خطاب به معظمله فرمودهاند:
«اینجانب که از سالهای قبل از انقلاب با جنابعالی ارتباط نزدیک داشتهام و همان ارتباط بحمدالله تعالی تاکنون باقی است، جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی میدانم و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقهفقیه، جداً جانبداری میکنید، میدانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون "خورشید" روشنی میدهید.
این واقعیت است که؛ ولیفقیه ولایت دارد که در کوچکترین جزء احکام اجتماعی دخالت کند، به علاوه اینکه تمام احکام صادره از جانب وی به لحاظ محتوایی ضمانت اجرایی دارد، لذا، یکی از ثمرات انتفاع از مدیریت ولایتفقیه در اداره جامعه اسلامی این است که؛ تمام امور براساس موازین دینی، تحقق و عینیت پیدا میکند؛ چون حاکمیت فقیه جامعالشرایط همانند حاکمیت پیامبر اعظم "صلى اللّه علیه و آله و سلم" و ائمه معصومین "سلامالله علیهم اجمعین" است و حاکم اسلامى که نایب امام "علیه السلام" میباشد، حق تصرف در کلیه امور را دارد، چون منصوب و وکیل امام و والی امت اسلام است نه وکیلی با انتخاب مردم.
همه این نوشته و تذکر در این جمله عمیق از امام خمینی (ره) خلاصه میشود که فرمود:
پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.
البته اصل این جمله در صحیفه امام راحل (ره) اینگونه است:
اطمینان میدهم که امر دولت اسلامی، اگر با نظارت فقیه و ولایتفقیه باشد، آسیبی بر این مملکت نخواهد وارد شد. گویندگان و نویسندگان نترسند از حکومت اسلامی و نترسند از ولایتفقیه، ولایتفقیه آنطور که اسلام مقرر فرموده است و ائمه ما نصب فرمودهاند به کسی صدمه وارد نمیکند، دیکتاتوری بهوجود نمیآورد، کاری که بر خلاف مصالح مملکت است انجام نمیدهد.» (صحیفه امام، جلد10، ص 58).
انتهای پیام/
R1011202/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی سید امیرحسین قاضیزاده هاشمی نمایندگان مجلس مجلسمنبع: تسنیم
کلیدواژه: هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس مجلس هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس مجلس قاضی زاده هاشمی ولایت فقیه حضرت امام
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
یک استاد حوزه و دانشگاه در مورد مقام ولایت حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: ایشان پس از آزمونهای بسیار به مقام ولایت رسیدند و به خاطر محفوظ ماندن روایات ائمه اطهار علیهم السلام سختیهای فوقالعادهای را متحمل شدند و کینه دشمنان به آن حضرت به اندازهای بود که در روایتی آمده که حضرت را به صورت زنده در قبر گذاشتند.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی -استاد حوزه و دانشگاه- شامگاه سهشنبه(۴اردیبهشتماه) در مراسم شب رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) و شهادت حضرت حمزه سید الشهدا(ع) در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس گفت: حضرت عبدالعظیم(ع) در زمان حضرت امام هادی(ع) با عبارت "انت ولینا حقا" از امام زمان خود مدال و نشان ولایت را دریافت کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام هادی(ع) با بیان جمله "مرحبا بک یا اباالقاسم"، حضرت عبدالعظیم(ع) را خطاب کردند، افزود: ذکر کنیه بالاترین درجه تعظیم و تکریم است که امام هادی(ع) با این بیان حضرت عبدالعظیم(ع) را معرفی کردند.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم(ع) با دریافت این مدال دچار عُجب و تکبر نشدند و زانوی ادب در محضر امام زمان خود نهادند و اعتقادات خود را عرضه کردند و این درس بزرگی بود که به همه انسانها در همه زمانها دادند.
وی با بیان این که مقام اهلبیت(ع) به واسطه قرب به خداوند متعال میباشد، افزود: مقام و منزلت بندگان و رحمتی که از جانب خدا به بندگان میرسد نیز به واسطه و به برکت ائمه اطهار(ع) است.
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: بنا بر روایتی از امام صادق(ع) اگر فردی مورد تأیید خداوند متعال قرار بگیرد، این مسأله صورت نمیگیرد مگر به واسطه عبور از یک سری آزمونها و ابتلائات، چرا که بیجهت بندهای مورد حمد و ثنای خداوند و ائمه معصومین علیهم السلام قرار نمیگیرد.
وی افزود: این حدیث نشان میدهد که حضرت عبدالعظیم (ع) پس از آزمونهای بسیار به مقام ولایت رسیدند و به خاطر محفوظ ماندن روایات ائمه اطهار علیهم السلام سختیهای فوقالعادهای را متحمل شدند و کینه دشمنان به آن حضرت به اندازه ای بود که در روایتی آمده که حضرت را به صورت زنده در قبر گذاشتند.
حجتالاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به تکریم بزرگان دین از مقام حضرت عبدالعظیم (ع) و حرم ایشان اظهار کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در شب زیارتی اباعبدالله (ع) به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تشرف مییافتند و از لسان آیت الله بهجت (ره) نیز نقل شده که حرم حضرت عبدالعظیم (ع) محل صعود و فرود ملائکه الهی است.
وی با بیان این که صاحب بن عباد در رساله خود به ویژگیهایی از حضرت عبدالعظیم (ع) اشاره کرده است، افزود: این محدث، حضرت عبدالعظیم (ع) را کثیرالحدیث و روایت معرفی کرده و ایشان را دین دار و دارای ورع خوانده است.
این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این که در عصر امروز نیروهای فراجا مورد هجمه خودی و غیر خودی در مورد مسأله حجاب در جامعه قرار گرفتهاند، با بیان حدیثی از حضرت عبدالعظیم (ع) تصریح کرد: آن حضرت در روایتی که سند آن به امیرالمومنین علی(ع) میرسد، آورده است که روزی حضرت علی(ع) به همراه حضرت زهرا(س) به محضر رسول اکرم(ص) رسیدند و حضرت را در حال گریه مشاهده کردند و علت را پرسیدند و رسول اکرم(ص) فرمودند، در شب معراج دیدم برخی از زنان امت من که رعایت پوشش را در مقابل نامحرم نمیکنند، مورد عذاب و شکنجه هستند و من برای آنها گریه می کنم.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به شب شهادت حضرت حمزه سید الشهدا (ع) بیان کرد: آن حضرت دارای شخصیت بسیار ممتازی بودند و این مقام به اندازهای بود که حضرت زهرا(س) هفتهای دو بار و حتی در شرایط دشوار و آسیب جسمی خود بر سر مزار آن حضرت میآمدند.
وی در پایان گفت: حضرت حمزه سید الشهدا(ع) ولایت رسول گرامی(ص) را پذیرفت و آنچه داشت در راستای اعتلای اسلام و یاری پیامبر(ص) در طبق اخلاص گذاشت.
انتهای پیام